Caller ID, bir telefon çağrısında gelen arama için arayan numarayı gösteren sistemlerdir. GastroPOS sistemi; sunucu bilgisayarına bağlı bir cihaz sayesinde iletişim kurarak gelen çağrıdaki telefon numarasının sisteme iletilmesi sağlanır. Bu cihaz sunucu bilgisayar için USB çıkışı veya sabit telefon hattından gelen hat girişleri içerir. Caller ID cihazına entegre sabit telefondan çağrı geldiğinde, GastroPOS servis uygulaması gelen çağrıyı takip eder. Telefon numarasına ait bir müşteri kaydı olup olmadığını kontrol eder.

Gelen telefon numarasına ait bir müşteri kaydı bulunduğu takdirde, o müşteriye ait bir paket servis için sipariş alma ekranı otomatik olarak açılır ve hızlı bir şekilde sipariş almanız sağlanır. Eğer gelen çağrıya ait bir müşteri kaydı yoksa yeni müşteri ekleme ekranına yönlendirir. Gerekli bilgiler telefondaki kişiden alınıp sisteme eklendiği takdirde, tekrardan o müşteriye ait paket servis siparişi alma ekranı otomatik olarak hazırlanır.

İşletmenizin birden fazla sabit hattı varsa; bu gibi durumlarda önemli olan nokta kullanılan Caller ID cihazının hat kapasitesidir. Bu kapasite cihazın marka ya da modeline göre değişmektedir. Genel olarak Caller ID cihazlar 2 hat desteklidir. Ayrıca 4 hat destekli cihazlar da bulunmaktadır.

GastroPOS yazdırma servisi için hat sayısı sınırlaması yoktur. Yönetim ekranından cihazların hat başına kullanıcı tanımı yapılması mümkündür. Bir çağrıyı birden fazla kişi görse de çağrıyı ilk cevaplayan kişi tarafından paket servis sipariş alma operasyonu başlar. Diğer kullanıcılar böyle bir senaryoyla karşılaşırlarsa çağrının başka bir kullanıcı tarafından cevaplandığı bilgisi alınır. Bir siparişe birden fazla kişi müdahale edemez.