cafe programı, restoran programı, adisyon programı

İnsanların sosyal hayatlarında yaptığı en büyük etkinliklerden biri kafe veya restoranlarda keyifli vakit geçirmesidir. Bu keyfin işletmeye giriş ile başlayıp, oradan ayrılıncaya kadar devam etmesi çok önemli. Bu sürece restaurant programının etkisi nedir? 

İşletmeler; ise gelen müşterilerini memnun etmek amacıyla tüm teknik detayları en ince ayrıntısına kadar düşünüp geliştirirler. İşletmenin temizliği, ferahlığı ve ışıklandırılması bunlardan birkaçı olarak gösterilebilmektedir. Yapılan bazı araştırmalarda, müşterilerin işyerine ilk girişteki izlenimi işletme için çok önemlidir. Ortamın tasarımı, renklendirmeler gibi etkenler insanların işletme için düşüncelerini anlık olarak etkiler. Böylece müşteriler işletmeden sürekli olarak kendi isteklerinin hızlı ve kaliteli bir şekilde karşılanmasını isteyecektir. 

Müşteriler, işletmedeki her ürün ve hizmetlerden en üst kalitede fayda sağlamak isteyebilirler. İşletme, bu ihtiyaçları karşılamak için tüm imkanları kullanmak ister ki müşterilerine iyi bir izlenim bırakabilsin. Bunun için interaktif çözümler işletmenize fayda sağlayacaktır.

Günümüz teknolojisinde ise ihtiyaçların karşılanabilmesi için birçok farklı konuda birçok farklı çözüm önerisi mümkündür. Bunların temini ve hizmete sunulması tamamen işletmenin misyon ve vizyonu ile alakalı bir durumdur. İşletmenizde QR menü ve tablet menü gibi akıllı çözümler markanızın kurumsallığını müşteri nezdinde arttıracaktır.

Müşteri ile etkileşim kapıdan giriş ile başlayıp işletmeden ayılıncaya kadar devam eder dedik. Bu zaman zarfı içerisinde işletme personelinin ilk karşılamadaki nezaketi, sipariş alma ve siparişlerin sunumundaki hassasiyeti, ödeme aşamasındaki yaklaşımı ve işletmeden ayrılırken ki samimiyeti müşteri için işletme adına çizilen profilin temel yapı taşlarını oluşturur. 

“Siparişinizi Nasıl Alırsınız?”

Bu soruyu müşteriye soracak olursak, muhtemelen müşteri ne istediğini ne kadar istediğini, içeriğinde neler olması gerektiğini en ince detayına kadar uzun uzun anlatacaktır. Peki ya bu soruyu işletmeye soracak olursak?  

Sipariş alma esnasındaki detaylar, hazırlanma ve sunum süreçleri işletme için oldukça önemlidir. Tüm süreç hızlı ve sorunsuz şekilde ilerlemesi gerekmektedir ki müşteri memnuniyetine ulaşılabilsin. Kafe ve restoranlarda kullanılması düşünülen teknolojik alt yapılar sayesinde belirli bir düzen içerisinde siparişlerin hazırlanması ve sunumu mümkün olacaktır. 

GastroPOS yazılımı sayesinde bu ihtiyaçları karşılamak mümkün. Bu süreci biraz daha detaylandıracak olursak, önce sistem içerisindeki materyallerden bahsetmemiz gerekmektedir. 

Müşterinin yanına eski usul kâğıt kalem ile yaklaşmaktan ziyade, sağlam bir ağ alt yapısına konumlu GastroPOS yazılımı sayesinde teknolojik bir mobil cihaz veya tablet ile yaklaşılması ya da müşterinin kendi tercihini yapabilmesi için bir tablet cihazın masaya bırakılması sipariş alma aşamasının ilk ve en önemli adımını tamamlamamıza yardımcı olacaktır. 

Sürecin ilk adımını tamamladık ve müşterinin isteğini doğru ve hızlı bir şekilde aldık. İşletme için asıl iş bundan sonra başlıyor. Müşterinin bundan sonra tek isteği istenilen siparişin zamanında hazırlanması ve sunum yapılmasıdır. 

GastroPOS yazılımı sayesinde alınan siparişler hangi üretim yerinde hazırlanması gerekiyor ise gerek fiş yazıcılar gerekse bu noktalarda konumlu tablet cihazlar aracılığıyla üretim personellerinin hazırlık listesine eklenir. 

Geleneksel olarak kullanılan fiş yazıcı yöntemi halen daha ömrünü devam ettirmektedir. Günümüz teknolojisinden faydalanmak istenildiğinde ise siparişlerin hazırlanma etaplarını kontrol ve raporlama yapabilmemizi sağlayacak tablet cihazların kullanımı karşımıza çıkar. 

GastroPOS sayesinde siparişlerin hazır olduğu veya üretim aşamasında karşılaşılan sorunlar ile ilgili geri bildirimlerin alınması teknik olarak mümkün olacaktır. Şöyle bir senaryo ile örnekleyelim; 

Servis personelinin müşteriden bir pizza siparişi aldığını, fakat istenilen pizzadaki bir özelliğin seçiminin eksik yapıldığını ya da hazırlanması için gerekli hammaddenin mevcut olmadığını ve siparişin üretilemez durumda olduğunu varsayalım. 

Bu durumdan servis personelinin bilgisi olmaması durumunda siparişler yanlış olarak hazırlanacak veya hiç hazırlanmayacaktır. Dolayısıyla siparişin gecikmesine, doğal olarak da müşteri memnuniyetsizliğine sebep olacaktır.  Geri bildirim alan personel tekrar müşteri ile etkileşime geçip siparişin durumu hakkında bilgilendirme yapar ve seçeneğin tamamlanmasını sağlar ya da siparişte değişiklik yapmasını ister. Böylece memnuniyetsizliğin büyük ölçüde önüne geçilmiş olur. 

Müşteri memnuniyetsizlik örnekleri

Üretim personeli ürünü hazırladı fakat servis personelinin bundan haberi yok. İşletmede yaşanan yoğunluktan dolayı da hazırlanan sipariş halen daha üretim bankında beklemekte. Müşteri penceresinden bakıldığında istenilen sadece bir bardak çaydı

GastroPOS sayesinde, servis personeline anlık geri bildirimler göndererek siparişin akıbeti hakkında bildirimler sağlanır. Bu sayede operasyonun hızlı ve sağlıklı devam etmesine yardımcı olur. Müşteriler işletme içerisinde olduğu zaman zarfı içerisinde ihtiyaç ve istekleri sürekli tekrar edebilirler. Yoğunluktan kaynaklı bu gibi durumlarda bu tür olayların yaşanmaması için size yardımcı olacak GastroPOS sistemine ihtiyacınız var. 

Adisyon Programında Ödeme İşlemleri

Müşterilerinizin tüm ihtiyaçları karşılandı ve artık ödeme alacaksınız. GastroPOS sayesinde ister kasa bankında isterseniz müşterinin yanında ödeme alabilmeniz mümkün. Ödeme sırasındaki parçalı ödeme, indirim tanımları, kampanyalı ürünler, döviz ile ödeme gibi ihtimaller de GastroPOS tarafından düşünüldü. 

Tüm bu süreçleri özetleyecek olursak, müşteri işletmenize gelir, hizmetlerinizden faydalanır, ürünlerinizden satın alır ve karşılığında bedel öder. Bu süreçlerin sıkıntısız tamamlanması işletme içerisinde kurduğunuz sağlam bir altyapı sayesinde sağlanacaktır. Aksi takdirde istenmeyen birçok karmaşaya ve soruna mahal verebilirsiniz.

Şüphesiz ki “GastroPOS, süreçleri tam anlamıyla yöneten en büyük yardımcınız olacaktır.”

GastroPOS hakkında detaylı bilgiyi tüm Logo yazılım iş ortaklarından edinebilirsiniz.