GastroPOS Push Notification Bildirimleri

Siparişlerin eklenmesinden sonraki süreçler işletmesinde aşırı yoğunluk olan firmalar için büyük bir sorun. Sipariş trafiğinin takibini yapmak bazen çok zor olabiliyor. Hangi garson ne siparişi vermişti? O sipariş hazır mı? Hazırlanmasında sorun mu oluştu? Gibi sorulara cevap almak bazen cidden güç olabiliyor.

Bildirim sistemi tam olarak da bu noktada devreye giriyor. Örnek verecek olursak; bir garson kullanıcısı mobil servis ekranından A masasına ait bir sipariş girdi. Sipariş listesindeki ürünler gereken mutfak ekranlarına yansıdı. Buraya kadar bir sorun yok. Ama farklı masalara sipariş ekleme işlemi aynı anda 8 – 10 garson tarafından tekrarlandığını düşünürsek ortadaki karmaşıklık kaçınılmaz. Bildirim sistemi böyle durumlarda çok yardımcı olmakta.

Bildirimler Nasıl Gelir?

A masasına verilen siparişler üretim personeli tarafından görülüp ve hazırlanmaya başlandı. Sipariş hazırlama işlemi bittikten sonrasında üretim personelinin ürüne ait alandaki bir butona tek bir dokunuşu sonrasında siparişi veren garsonun mobil cihazına “Siparişiniz Hazır !” bilgisi gönderilecektir. Bildirimi gören garson kullanıcısı hangi masaya ait hangi ürünün hazır olduğu bilgisini mobil cihazında görür. Üretim alanına giderek hazırlanan siparişin hızlı bir şekilde müşteriye sunulması için ürünü alır.

İşler her zaman istenildiği gibi gitmez, bazen bir ürünün hazırlanma esnasında bir aksaklık meydana gelir. Bu gibi durumlarda üretim personeli üretiminde sıkıntı meydana gelen ürünü listesinde gördüğü yardımcı linke tıklayarak siparişi veren garsona “Bir sorunumuz var !” şeklinde bir bildirim gider. Garson kullanıcısı ekranında üretim personelinin seçtiği metni ekranında görür, örnek olarak “Siparişin hazırlanması için gerekli ham madde şuan temin edilemiyor” gibi açıklayıcı bir bildirim görüntüler. Bu bildirim sayesinde zaman kaybetmeden müşteri bilgilendirmesi yapılır, alternatif siparişler alınması sağlanabilir.

Sipariş alma esnasında ürün ile ilgili eksik bilgiler girilirse. Veya üretim personelinin siparişi veren garsona herhangi bir şey danışması gerektiği durumlar olur. Böyle durumlarda ise üretim personeli listelenen garsonlardan istediğine bir çağırma bildirimi gönderebilir. Bu işlem sonrasında garson kullanıcısı örnek olarak “Sizi Çağırıyorlar ! -Veya Üretim personeli sizi çağırıyor.” şeklinde bir bildirim alacaktır.

Fakat kullanıcılar bildirimleri almak istemiyorlarsa. Sayfayı soldan sağa çekerek açılan ekrandan Bildirim Alımı özelliğini devre dışı bırakırsa bildirimler artık gelmez.